בזכות הפרהסיה

הבינלאומי הראשון שובר עוד שיא של חוצפה

אל תעצרו את נשימתכם: התקשרו מהבנק כבר באותו יום והודיעו על סילוק השיעבוד.

 


‏יום שני 06 ביולי 2015


 

לכ'

הבנק הבינלאומי הראשון 

פקס 03-5195356

 

שלום רב.

הנדון: תביעה לסילוק ידיכם מנכס משועבד שלא כדין והפסקת הצקה לבעליו

זוהי התראה לפני נקיטת הליכים ודרישה מכם לאלתר: סלקו ידיכם מהנכסים בהם המדובר להלן ושעליהם הטלתם שעבוד שלא כדין; וחדלו מניסיונכם המחוצף לגלגל את נטל ההוכחה על בעלי הנכסים הללו, הקורבנות של מחדליכם שאינם רוצים בכל שיח ושיג אתכם.

להלן השתלשלות המקרה:

א.    לאחרונה גילינו, אני ושלושת אחיי, כי נכס קטן אותו אנחנו מבקשים למכור מצוי תחת שעבוד של הבנק הבינלאומי הראשון. נדרש אפוא ביטול מהיר של אותו שעבוד שנעשה ב-1994, לכאורה לצורך לקיחת משכנתא שביקשתי מהבנק הבינלאומי ברחובות.

ב.    "לכאורה" כי, כפי שיובהר להלן, המשכנתא לא ניתנה מעולם. יובהר כי אפילו אילו ניתנה, הייתה התנהגותכם שערורייתית כשלעצמה – קל-וחומר עתה, כשאתם מעזים להתעמר בלקוח שכלל לא קיבל את שירותכם הירוד.  

ג.     הטעיתם אותי לחשוב שזיכרוני מטעני והבנק לא ישקר לגבי מצג שממנו משתמע כי ניתנה משכנתא. לכן פניתי ביום ה' 2 ביולי אל סניף הבנק הבינלאומי ברחובות בבקשה דחופה לביטול השעבוד. בתשובה נשלחתי אל "בינלאומי קול" בטלפון 3533*. תשובה זו ניתנה ע"י עובדת הסניף סימה עברון. פקידה אדיבה זו אף הזהירה אותי כי מדובר בשירות עמוס מאוד וכי עליי להתכונן להמתנה ארוכה בתור עד 10 בלילה, אם לא גם בימים הבאים.

ד.     הבנתי אפוא כי גם הבינלאומי מחזיק בשיטה החביבה על חברת "הוט" ודומיה: לקוח המבקש שירות מתקבל בכבוד ויקר, ואילו זה המבקש להפסיק את השירות – יתכבד ויבזבז שעות על המתנה טלפונית ושאר טרטורים כאילו הוא זה החייב לכם דבר. הודעתי לגב' עברון כי מכאן ואילך תהיה שיחתנו מוקלטת. הקלטה זו מצויה בידי כעת.

ה.    וכך, במענה לשאלתי למה צריכה הטרחה להיות מוטלת עליי, ביקשה הפקידה את מספר הזיהוי שלי, בדקה במחשב והודיעה, כפי שהוקלט, כי שיגרה הוראה דחופה בצינור הפנימי של הבנק לבטל את השעבוד. עם זאת הודתה כי אינה בטוחה שההוראה תפטור אותי מהחוויה המרנינה של היזקקות ל"בינלאומי פון" לעיל.

ו.      ואכן כצפוי נקלעתי לשירות טלפוני עלוב, משובש ומחפיר אפילו בסטנדרטים של עולם שלישי: מבוך של מענים ממוחשבים שרובם הסתיימו בניתוק. כשהגעתי אל מה שנראה כברירה נכונה (3?), הודיע קול חגיגי "מיד תועבר לבנקאי." ואכן מיד הועברתי אל מענה חוזר נוסף, שנמשך למעלה משעה וחצי עד שוויתרתי, ובניסיון שני בשעות הערב כבר התארך לשעתיים ועשרים דקות.

ז.     לא למותר לציין כי מענה אוטומטי זה גם חזר והסביר לי בחביבות כמה השירות שלכם יעיל ומסור.

ח.    בהיותי בעוונותיי אדם עובד, ביקשתי מאחי שלמה אליצור לקחת על עצמו את המשך הניסיונות. ואכן בערב יום ראשון סיפר לי כי הגיע סוף-סוף אל מענה אנושי: פקידה בשם יעל. או-אז התבשר כי השעבוד הוא על משכנתא שלא ניתנה בסופו של דבר. ואכן ככל הזכור לי, הייתה זו התנהלותו הרשלנית של סניפכם אז באמצע בשנות התשעים שגרמה לי לפנות אל בנק אחר. 

ט.    בכל אלה, כמובן, לא מצאה יעל דנן סיבה שלא להטיל עלינו עוד מטלות: לשלוח אליה צילומים של שני הנסחים והשעבודים, וכן צילומי ת.ז. שלנו, ואז תשלח אלינו את הטפסים למילוי ומשלוח.

י.      בקצרה: חוצפה, שחצנות ואיוולת, של גוף מסואב ודורסני מהסוג הנפוץ ומכלה כל חלקה טובה במקומותינו.   

יא.   ומנגד: ארבעה אחים המבקשים לנצל שעת-כושר יקרה למכירת נכס שתמורתו נחוצה להם לקיום משפחותיהם. מכירה זו מתעכבת עתה רק בשל השעבוד לעיל, שכבר מסכן את עצם העסקה.  

יב.   לפיכך זו התראה חמורה:

1.     סלקו ידיכם לאלתר מהנכסים לעיל, ובטלו תיכף ומיד כל נגיעה שלכם אל רכוש לא-לכם.

2.     עשו כן בעצמכם, בעזרת הנתונים שכבר ברשותכם, ובלי להטיל עלינו מטלות כאילו היינו עובדים שלכם.

במידה ולא תעשו כן תהיו אחראים לנזק שייגרם מביטול העסקה, על כל המשתמע מכך.

מפאת חשיבותו הציבורית של הנושא, יפורסם מכתבי זה החל ממחר באתר הבית שלי http://a-c-elitzur.co.il/site/siteArticle.asp?ar=265 . מניסיוני עם חברות אחרות אתן התמודדתי כך בעבר, פרסום כזה מעלה עדויות רבות נוספות, שיניאו לקוחות עתידיים, למצער, מנפילה על לא עוול בכפם למלכודת זו. 

 

בכבוד הראוי

פרופ' אבשלום אליצור




*


 
Talkbacks
  reply